پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
نحوه استفاده صحیح از اسپل "زلزله"
نوشته شده در شنبه 20 تير 1394
بازدید : 155
نویسنده : Mehdi

Master the Earthquake Spell

دومین اسپلی (طلسم) که در ساختمان دارک اسپل قکتوری در ورژن جدید بازی کلش آف کلنز اضافه می شود " اسپل زلزله " است ! در این مقاله سعی ما بر این است که به آن بپردازیم و نحوه صحیح بکارگیری آن را به شما یاد بدهیم. تا در حملاتمان به بهترین نحو از آن استفاده کنیم آن هم بطور صحیح و درست ،نه همینجور الکی بزنیم و زمینو بلرزونیم !!!

پس برای نحوه بکارگیری و آشنایی با این اسپل جدید بهادامه مطلبمراجعه نمایید ...

 

طلسم زلزله چگونه کار می کند ؟

عملکرد طلسم زلزله فقط روی ساختمان های حریف کار می کند و روی مخازن هم اثر ندارد ، پس نمی تواند جانشینی برای طلسم رعد و برق هم باشد که قبلا بر روی مخازن دارک اکسیر می زدید و به راحتی دارک جمع می کردید ! اسپل زلزله قدرتش به لول آن بستگی دارد ، طلسم زلزله 8 تا 12 درصد اثر می گذارد ، یعنی اگر تاون هال لول 10 که 5500 سلامتی (HitPoints) دارد را با اسپل زلزله سطح 4 بزنید 660 تا مقدار سلامتی (HP) از تاون هال کم می کند !

حال تاون هال حریف  4840 تا سلامتی دارد (HP)  و فقط 580 تا سلامتی(HP) می گیرد از تاون هال ، که حتما فکر میکنید با زدن 10 اسپل زلزله تاون هال حریف نابود میشود در این صورت نمی توانید به سادگی و راحتی 10 اسپل زلزله استفاده کنید و تاون هال حریف را نابود کنید و ستاره بگیرید ولی ما روش آن را هم برایتان آموزش میدهیم که چگونه این کار شدنی است یا نیست ؟!

 

clash_of_clans_earthquake_spell

طلسم زلزله اثری 4 برابر بر روی دیوارها نسبت به ساختمان ها برای تخریب آن دارد.

 

چه استفاده ایی از طلسم زلزله می توان کرد ؟

  • خسارت بیشتر بر ساختمان ها ، مخصوصا ساختمانهای با سلامتی کامل و آسیب ندیده در حملات
  • فقط به نصف یی از فضا نیاز دارد.
  • آسیب رسانی مشخص در یک محدوده مشخص در منطقه ، بر خلاف طلسم رعد و برق
  • آسیب رسانی شدید (4 برابر) بر علیه دیوار های دهکده حریف که بسیار مفید است.


در اینجا به چند مورد در مورد استفاده از طلسم زلزله می پردازیم :

 

تخریب دیوار ها با استفاده از طلسم زلزله :

شما می توانید با 4 عدد طلسم زلزله از هر Level برای از بین بردن و تخریب هر سطح از دیوار حریف بکار ببرید،بله شما میتوانید با 4 طلسم زلزله سطح یک ، دیوار سطح یازده را تخریب کنید و این خیلی خوب است ! شاید شما قبلا از والبریکر برای این کار استفاده می کردید ولی خوب این والبریکر هم مشکلات خودش را داشت و در راه رسیدن به دیوار کشته می شد و یا فضایی می گرفت که حال می توان سربازهای دیگری را جایگزین کرد و پر قدرت تر حمله کرد !


earthquake_spell

 

ضمنا اسپل زلزله خیلی گزینه خوبی است برای دیوارهای داخل عمق نقشه حریف که می تواند یک حفره بزرگ در وسط زمین دشمن ایجاد کنید که در تصویربالا مشخص است ، همچنین اگر دیوارها یک چیدمان نزدیک به هم داشته باشند هم شما می توانید با یک اسپل زلزله آن را بین ببرید مثل  تصویر زیر که چیدمانی نزدیک به هم دارند :

 

earthquake_spell_perfect

 

نابود کردن ایردیفنس،مورتار،اینفرنو با اسپل زلزله:

توجه داشته باشید که اسپل زلزله برای نابودی ساختمان های دفاعی دشمن کارساز نیست ، مثلا برای تخریب یک ایردیفنس دشمن از هفت اسپل زلزله استفاده کردیم اما تخریب آن خیلی مفید نبود و تخریب نشد و مقداری آسیب دید !

air_defense_earthquake

پس اگر میخواهید دفاعیات دشمن را تخریب کنید و یا حتی ساختمان کارگران را که 50 درصد لااقل در بازی بدست بیاورید و ستاره بگیرید باید اسپل رعد و برق نیز همراه داشته باشید و زمانی که به مرکز دهکده حمله می کنید معمولا اطراف دهکده آسیب میبینند و از این روش می توانید به سمت عمق دهکده حمله کنید و قوی تر به پیش بروید.

 

نابود کردن تاون هال با طلسم ( طلسم زلزله و طلسم رعد و برق ) ممکن نیست !

حتما  ماشین حساب را برداشته اید و در حال محاسبه هستید و معادلات ریاضی را انجام می دهید تا با ترکیب اسپل ها بتوانید تاون هال دشمن  را تخریب کنید ! پس خبر ناگوار اینکه این امر ممکن نیست !

من قبل از شما این حساب و کتاب و معادله را انجام داده ام ! پس توجه کنید :

تاون هال با لول 10 همراه با 5500 سلامتی (HP) وطلسم زلزلهبا لول 4 (مقدار خرابی آن 12 درصد است) وطلسم رعد و برقبا لول 6 (مقدار 450 آسیب رسانی):

 

مقدار طلسم زلزله با Level 4 از 1 تا 11 همراه با مقدار خسارت به تاون هال با Level 10 بدین شرح است :

  •  اسپل زلزله 660 سلامتی (HP)  کم میکند، پس 4,840 می ماند.
  •  580 سلامتی کم می کند، 4,260 می ماند.
  •  511 کم می کند، 3,749 می ماند.
  •  450 کم می کند، 3,299 می ماند.
  •  395 کم می کند، 2,904 می ماند.
  • 348 کم می کند، 2,556 می ماند.
  •  307 کم می کند، 2,249 می ماند.
  • 270 کم می کند، 1,979 می ماند.
  • 237 کم می کند، 1,742 می ماند.
  • 209 کم می کند، 1,533 می ماند.
  • 184 کم می کند، 1,349 می ماند.


همچنین ما باید ازطلسم رعد و برق هم استفاده کنیم، اما به جای هر دو طلسم زلزله باید یک طلسم رعد و برق بسازیم، پس بازهم فقط یک مقدار کم از سلامتی تاون هال کم می شود و تاون هال بازهم از بین نمی رود!
حتما بنظرتون روی تاون هال های با لول پایین تر این کار نتیجه میدهد؟ جواب نه است ! چون طلسم زلزله مقدار درصد کمتری را  کم می کند.
این راه بسیار احمقانه و خنده دار است، که اگر این راه نابودی تاون هال با اسپل زلزله و رعد و برق امکان پذیر بود! و حتما سوپرسل حتما تان هال را هم همانند مخازن در برابر اسپل زلزله مقاوم می کرد و بازی را آپدیت می کرد و این امکان را از بین می برد ! زبان درازی

 

 




آموزش اتک حرفه ای با بالن و مینیون
نوشته شده در جمعه 12 تير 1394
بازدید : 895
نویسنده : Mehdi

آموزش اتک زنی حرفه ای با مینیون و بالن در بازی محبوب کلش اف کلنز
 

در اتک با بالن و مینیون باید یه توضیحات مختصری بدم.نمی خوام سرتون رو درد بیارم فقط به صورت خلاصه...

مینیون (Minion) یکی از سرباز های هوایی هستش که وقتی به قلعه دشمن میرسه هرچی سر راهشه نابود می کنه.در حالی که بالن(Balloon) فقط سراغ دفاعی ها میره.به همین دلیل ترکیب این دو نوع سرباز برای یه اتک سه ستاره یا غارت مفیده.

هزینه ساخت بالن تقریبا هم اندازه جاینت هستش پس زیاد نگران هزینه نباشید.مینیون هم که با دارک ساخته میشه و هزینه چندانی نداره.

خب میریم سراغ ترکیب سرباز:

1-بهتره تو اتک با بالن اسپل هیلینگ بزنید چون این اسپل فوق العاده در جون بالن ها موثره.

2-چون هر مینیون حجم کمی تو ارمی کمپ ها می گیره بنابراین ذکر تعداد دقیق مینیون ها لازم نیست.به تعداد 28 تا بالن و بقیه رو مینیون بسازید.

استراتژی حمله

اول از هر کاری محل ایر دیفنس های دشمن رو شناسایی کنید.چون می دونید که تنها دفاع هایی که قلعه می تونه در برابر بالن و مینیون داشته باشه یکی ایر دیفنس ها و دیگری ارچر تاور هاست که ما فعلا از ارچر تاور ها چشم پوشی می کنیم.

حالا یه مینیون تو محوطه ی کستل بندازید تا خالی بشه.

بعد از شناسایی محل دقیق ایر دیفنس ها بالن هارو در نزدیک ترین نقطه به اونها خالی کنید.سعی کنید بالن هارو به صورت خطی بریزید.وقتی بالن ها به ایر دیفنس نزدیک شدن اولین اسپل هیلینگ رو بندازید.
4
بعد برید سراغ ایر دیفنس دیگه و همین کار  رو دوباره تکرار کنید.

بعد از پاکسازی اولین ردیف از دفاعی های دشمن، مینیون هارو پشت سر اونا بریزید تا همه ساختمان های قلعه رو نابود کنن.

توجه داشته باشید که اتک زدن با بالن بدون اسپل هیلینگ یعنی یه کار بیهوده.

می تونید از این روش اتک زنی هم در وار استفاده کنید.با راهنمایی هایی که من کردم والبته با تدبیر  و اندیشه ی خودتون می تونید یه اتک سه ستاره بزنید.




استراتیژیه حمله با هوگ
نوشته شده در جمعه 5 تير 1394
بازدید : 202
نویسنده : Mehdi



300px-Troop-HogRiderاستراتژی حمله با  گرازسوار Hog Rider

   گرازسوار از جمله نیرهایی است که در ابتدا فقط ساختمان های دفاعی دشمن را هدف قرار می دهد و به وسیله اکسیر سیاه (Dark Elixir) ساخته می شود.

600px-Gallery_Hog_Rider2

   گرازسوار (hog rider) بدون توجه به سطح دیوار، می تواند از روی آن بپرد ولی نمی تواند راه را برای نیروهای دیگر باز کند. اگر می خواهید سربازانی را برای پشتیبانی از آنها استفاده کنید، حتما از دیوار شکن (Wall Breaker) استفاده کنید.

   برای حمله با گرازسوار  شما می توانید از همان روش حمله با باربارین (Barbarian) یعنی استفاده از تعدادی زیادی از آنها به صورت همزمان استفاده کنید زیرا استفاده از تعداد بالایی از hog rider ها بسیار کارآمد و موثر می باشد. فقط برای داشتن ارتشی از hog rider شما مقدار نسیتا بالایی دارک اکسیر می خواهید. مثلا برای ساخت ۳۰ عدد از آنها ۱۳۵۰ دارک اکسیر نیاز دارید.

   برای رها کردن گرازسوار ها در روستای دشمن ابتدا نیروهای داخل clan castle و در صورت توان hero ها را نابود کنید. سپس از طرفی حمله کنید که hog rider ها سریع به سلاح های سنگین دشمن مثل martar برسند و آنها را نابود کنند.

   از گرازسوار (hog rider) می توانند مانند غول (Giant) برای منحرف کردن ساختمان های دفاعی دشمن استفاده کرد. هم سلامتی مناسبی دارند و هم سرعت خوبی. برای مثال برای حملات ترکیبی که انجام می دهید چند hog rider را به عنوان طعمه همراه داشته باشید.

   در حملاتی که با ارتش hog rider انجام می دهید حتما از طلسم شفا دهنده (Healing Spell) استفاده کنید چون برای hog rider ها بسیار و به شدت موثر است.

   برای بیرون کشیدن و منحرف کردن نیروهای clan castle دشمن، بهترین گزینه استفاده از hog rider است. بطوریکه ۱ یا ۲ تا از آنها را




آموزش اتک با دراگ
نوشته شده در جمعه 5 تير 1394
بازدید : 350
نویسنده : Mehdi

آموزش حمله در کلن وار توسط دراگون و اسپل ها(کلش اف کلنز)

وقتی کلن وار شروع میشه اصولا نگرانی همه از اینه که چطوری دشمن هم شماره خودشونو در کلن دشمن بزنن یا اگر اکانت روبروشون خیلی قوی هست چکار کنن که حداقل یک ستاره دریافت کنند

البته این بیشتر برای کاربران مبتدی در بازی کلش اف کلنز است و بازیکنان قوی تر روش های بهتری هم بلد هستن

ببینید دراگون Dragon بستگی به لولی که دارد قدرت تخریبش تغییر میکند . برخی از دوستان همیشه در کلن وار از نیروی دراگون در وار استفاده میکنن

مثلا شما قابلیت ساخت 9 دراگون را دارید خوب شما 9 دراگونتون اگر لول 3 باشه مسلما قدرت تخریب بالاتری دارند و میزان سطح سلامتی بالاتری برخوردار هستند

شما هنگام استفاده از دراگون در وار به دلیل نداشتن نیروی دیگری برای تخریب سلاح های دفاعی دهکده دشمن مجبور هستین از دراگون های خود در برابر ایر دیفنس های دشمن

محافظت کنید . یک خوبی برای شما که از نقاط ضعف ایر دیفنس محسوب میشه هدف گرفتن فقط 1 نیرو توسط ایردیفنس است یعنی مثلا در شعاع تحت حفاظت ایر دیفنس دراگون شما

به همراه 3 دراگون دیگر قرار دارد و ایردیفنس تنها قابلیت زدن یکی از دراگون ها را دارد

و اما برای حفاظت در برابر ایردیفنس شما نیاز به طلسم شفادهنده دارید برای مثال شما 5 دراگون را در زمین دشمن از سمت مورد نظر خودتون رها میکنید وقتی دراگون های شما در شعاع ایر دیفنس قرار گرفتن

و زیر حمله ایر دیفنس قرار گرفتن صبر کنید مقداری از جان دراگون کم شود سپس از طلسم شفادهنده استفاده کنید

توجه کنید طلسم شفادهنده را در جایی از دهکده بندازین که اگر دراگون شما مقداری جلوتر پیشروی کرد در شعاع طلسم شفادهنده قرار بگیرد

اما علاوه بر طلسم شفادهنده طلشم تسریع سرعت اتک هم در کلن وار بسیار به درد بخور است به این صورت که دراگون های شما

در شعاع تحت حفاظت ایر دیفنس هستن و شما طلسم شفادهنده را ازاد کردین و دراگون ها به ایردیفنس نزدیک هستند در این جا طلسم تسریع سرعت را بزنید تا سرعت تخریب دراگون ها

2 برابر شود و سریعتر به ایردیفنس برسن و ایردیفنس ها را تخریب کنند.

آموزش جدید دیگر:

 آموزش حمله با دراگون (اژدها)

حمله با دراگون کلا با RageSpell انجام میشه و اکثرا افراد در کلن وار از این نوع حمله ها میکنند.

به این علت که دراگون برای یک اتک هزینه زیادی داره، اگر کسی در مولتی پلیر از این حمله استفاده کنه بدون شک فقط برای دریافت کاپ هست و گرنه حمله با دراگون به خاطر هزینه زیاد نمیصرفه.

مثلا اگر ما فرض بگیریم دراگون شما لول چهاره ۴۲۰۰۰ اکسیر indexو RageSpell طلسم ۳۳۰۰۰ اکسیر index به عبارتی ۷۰۵۰۰۰اکسیر index باید مصرف کنید (البته این برای اخرین لول دراکون ریج اسپل و ارمی کمپ بود)

اصولا زمینی رو برای حمله با دراگون انتخاب کنید که ایر دیفنز ها در وسط نباشند چرا که ایر دیفنز دشمن کامل دراگون هست

آموزش حمله با دراگون
نکته:در حمله های هوایی نیازی به خالی کردن کلن حریف نیست.

سعی کنید دراگون هارو یک جا خالی نکنید چرا که در کلش اف کلنز تله های هوایی ضرر زیادی میزنند پس بهتره به خط خالی کنید

فاصله دراگون ها نه زیاد باشه نه کم که هم از تله هوایی در امان باشه هم موقع انداختن RageSpell حداقل رو دو دراگون باشه.

شما وقتی دراگون به نزدیکی ایردیفنس رسید میتونید RageSpell رها کنید تا با سرعت از بین ببرتش.

در آخر هم بگم اگر میخواین بازیکن حرفه ای باشین با دراگون خودتونو تنبل نکنید. چون همین الان که داشتم مطلبو مینوشتم هیچی به ذهنم نمیرسید چون دراگون واقعا اتک غیر حرفه ای هست. شما فقط دراگون میریزید و نگاه میکنید. پس بهتره به اتک های دیگه رو بیارین.

اگر نکته ای جا گذاشتم و یا شما نظر بهتری دارین خوشحال میشیم در اختیار دیگران بزارین.ممنون (وبگردی ها)

 

موفق باشید.




جلوگیری از به تله افتادن نیرو ها در وار
نوشته شده در چهار شنبه 3 تير 1394
بازدید : 187
نویسنده : Mehdi

جلوگیری از به تله افتادن نیرو ها – کامل

 

جلوگیری از به تله افتادن نیرو ها – کامل

به ادامه مطلب روید

به دلیل آمدن آپدیت جدید، مطلب بازبینی و ویرایش شد و هر سه قسمت در یک مطلب جامع تقدیم شما عزیزان خواهد شد.

حتما تا به حال برای شما هم اتفاق افتاده که برخلاف پیش بینی هایی که کردید و تصوراتی که در مورد حرکت نیروها و سیر تخریب ساختمان های حریف داشتید، ناگهان نیرو ها گرفتار تله میشن و حمله بر اساس برنامه پیش نمیره. این موضوع مخصوصا وقتی آزار دهنده هست که نیروهایی مثل جاینت یا هوگ که بار اصلی شروع حمله رو به دوش دارند، گرفتار بشن.
هر سرباز نقطه ضعف و قوت و ویژگی های مخصوص خودشو داره که به همین دلیل تله های مختلف روی اونها تاثیر زیاد یا کم دارند و یا کاملا بی تاثیرند.

خب میریم سر اصل مطلب:

تکنیک عمومی و کلی برای همه ی سرباز ها این دو مورد هست:
اول- کشف: پیش بینی کردن محل تله ها که بستگی به نوع نیرو داره. در مورد پیدا کردن محل تله ها مخصوصا جاینت بمب و هیدن تسلا در مطالب قبل زیاد توضیح دادیم.
دوم- خنثی سازی: که همون از بین بردن اثر تله ها روی نیرو های اصلی و جلوگیری حداکثری از آسیب هست.


 

بارچ:

تله ها با تاثیر گذاری زیاد روی بربر و آچر عبارتند از: بمب، جاینت بمب و تله ی اسکلتی. (تله های فنری در این بخش زیاد مهم نیستن چون فقط تعدادی از نیرو ها رو از دور خارج میکنند و در حمله های بارچ تعداد نیرو زیاد هست بنابراین اهمیت بالایی نداره.) ویژگی بد در مورد کشف محل تله ها در این بخش اینه که نمیتونید قطعی در مورد جای اونها نظر بدید (چون: کوچک هستند، تعداد بالایی هم دارند، استاندارد خاصی هم برای محل قرار گیری ندارند) و امکان داره در هر جایی داخل یا خارج از بیس وجود داشته باشند. بنابراین برای بارچ، کشف و خنثی سازی رو در یک بخش قرار میدیم.
کشف و خنثی سازی:
یک- قبل از پیاده کردن تعداد زیاد نیرو چند سرباز برای تست کردن محل عبور پیاده کنید
دو- هیچ وقت حتی بعد از تست محل عبور سرباز ها رو در یک گروه خیلی بزرگ پیاده نکنید
سه- سرباز ها رو به صورت دسته های ده تا بیست تایی پیاده کنید (که اگر به بمب رسیدن لااقل تمام سرباز ها آسیب نبینند و البته اثر حمله ی مرتار رو هم بسیار کم میکنه)
چهار- به تله های اسکلتی اصلا توجه نکنید. بیشترین نقش اون ها کم کردن سرعت دسته ی سرباز و در معرض حمله ی مرتار قرار دادن اونهاست و آسیب زیادی به طور مستقیم ایجاد نمیکنند.


مینیون:

فقط دو تله در بازی روی مینیون اثر دارند که یکی از اون ها که ویرانگر ترین مانع برای مینیون هست،بمب هوایی یا ایر بمب هست. ایر بمب ها با Splash Damage خودشون میتونن به سادگی ۱۵ مینیون رو در کمتر از یک ثانیه نابود کنن. این اتفاق در حمله های BAM باعث خراب شدن کامل نقشه ی حملهمیشه. تله ی دوم هم تله ی اسکلتی هست که در مورد قبل درموردش حرف زدیم.
کشف:
محل استاندارد ایر بمب ها در مکانی دور از بیس اصلی و یا در کنار منابع هست.
خنثی سازی:
با حدس محل تقریبی، یک یا دو مینیون رو در محل مشکوک پیاده کنید تا تله خنثی بشه. در مورد تله های اسکلتی هم عمل خاصی غیر از فرستادن تعداد بیشتر مینیون نمیشه انجام داد.


جاینت:

در مورد جاینت ها باید گفت که به دلیل سطح سلامت بالا، تله های انفجاری روی اون ها تاثیر زیادی ندارند اما تله های فنری کاملا بر علیه اون ها هستند. مشکل از جایی به وجود میاد که جاینت ها دور یک ساختمان دفاعی (یا دیوار) تجمع میکنند و بعد از تخریب، همه در کنار هم شروع به حرکت میکنند. این حرکت گروهی جاینت ها باعث میشه که به محض پا گذاشتن روی تله ی فنری، همزمان چندین جاینت از دست برن. پیاده کردن جدا گانه ی جاینت هم فکر خوبی نیست و تنها راه باقی مانده، پیاده کردن چند سرباز بارچ یا حداکثر یک جاینت در محل مشکوک هست.


هیلر:

در آپدیت جدید، مین های هوایی در برابر هیلر ها عکس العملی نشون نمیدن و شما فقط باید نگران بمب های هوایی (که البته به تنهایی هیلر رو از پا در نمیارند) و تله های اسکلتی در حالت هوایی باشید.

خنثی سازی:

اگر هیلر ها در حین حمله مورد تهاجم ساختمان های دفاعی واقع نمیشن، نگران بمب های هوایی نباشید. مشکل تله های اسکلتی در حالت هوایی رو با پیاده کردن یک نیروی هوایی (مثل بالون یا دراگون) در مسیر حرکت میتونید حل کنید.


 

بالون:

خوشبختانه تله ی خاصی در حمله هایی که با بالون انجام میشه اختلال ایجاد نمیکنند. فقط تله های هوایی اگر چندتاشون در کنار هم قرار گرفته باشند، میتونن آسیب قابل توجهی ایجاد کنند. مین های هوایی هم حداکثر قدرت نابودی یک بالون رو دارند که در حمله های بالونی که تعداد بالون ها زیاده تاثیر خاصی نداره.

خنثی سازی:

چند بالون رو در ابتدا برای تست مسیر حرکت پیاده کنید. اینکار توصیه نمیشه چون معمولا تعداد بالون ها محدوده. البته این روش در کلن وار ها که ریسک وجود تله های هوایی گروهی زیاد هست استفاده میشه.


هوگ:

زمانی در بازی، هوگ قدرت مطلق بود اما با چند تغییر که در چند آپدیت ایجاد شد، قدرت این نیرو کاهش پیدا کرد.جاینت بمب ها، تله های فنری و تا حدی بمب ها دشمن هوگ به شمار میرن.

خنثی سازی:

متاسفانه این تله ها به صورت مستقیم و بدون تلفات قابل خنثی سازی نیستند (چون معمولا در مپ های ضد هوگ، تله ها کاملا در بین ساختمان ها هستند) اما روشی برای کاهش حداکثری تلفات وجود داره:

قبل از حمله، فضاهای ۲*۲ خالی در وسط بیس رو بررسی کنید و برای بدترین حالت آماده باشید تا به موقع بتونید با اسپل هیل، هوگ ها رو نجات بدید. (درمورد روش پیش بینی حرکت نیروها و شناسایی محل تله ها قبلا صحبت کردیم و در مورد استفاده از اسپل ها هم به زودی مطلب خواهیم داشت.) حتما توجه کنید که اگر دو فضای ۲*۲ در کنار هم دیدید، به وجود دو جاینت بمب در کنار هم شک کنید. دو جاینت بمب متوالی، به معنای مرگ قطعی هوگ هست و کاری هم از دست اسپل هیل بر نمیاد. هیچوقت همه ی هوگ ها رو همزمان و در یک ردیف پیاده نکنید. همیشه چند هوگ رو جلوتر از گروه اصلی بفرستید تاجاینت بمب های احتمالی قبل یا بعد از دیوار رو خنثی کنند.


دراگون:

تنها تله ی موثر علیه دراگون ها، مین های هوایی هستند. فقط یک راه برای جلوگیری از اثر این تله وجود داره و اون استفاده از نیروی دیگری (لاوا هوند یابالون) برای خنثی سازی تله هست. استفاده از بالون که معقول نیست چون سطح سلامت کمی داره اما لاوا هوند بسیار موثره چون اولا با سطح سلامت بالای خودش مسیر طولانی رو طی میکنه و بیشتر تله هارو خنثی میکنه، دوما ساختمان های دفاعی رو درگیر میکنه، سوما بعد از نابودی لاوا پاپ های به وجود آمده به صورت دایره ای پخش میشن و منطقه ی گسترده ای رو برای خنثی سازی تله ها پوشش میدن.

اگر تون هال لول ۹ به بالا هستید، (یعنی کلن کسل سطح ۵+ دارید) توصیه میشه لاوا هوند رو در کلن کسل خودتون ببرید چون به دلیل اشغال ۳۰ فضا، جای دو تا دراگون رو میگیره.


سایر سربازان:

لاوا هوند و گولم: اساسا برای جذب حمله ساخته شدند و نقش سپر دارند و هدف ما از پیاده کردن اونا خنثی کردن تله ها هست پس دلیلی برای به تله نیفتادنشون وجود نداره.

ویزارد/ویچ/والکری: نیرو های پشتیبانی هستند و بعد از خنثی سازی پیاده میشن. وظیفه ی اون ها آسیب و تخریب بعد از از بین رفتن ساختمان های دفاعی و تله ها هست و مساله ای به نام خنثی سازی مختص اون ها وجود نداره.

پکا: به دلیل سطح سلامت بالا، علاوه بر قدرت حمله ی بالا گاهی به عنوان سپر هم استفاده میشه که در هر صورت تله ها روی اون اثر خاصی ندارن.




بازدید : 940
نویسنده : Mehdi
 
روند تغییرات سربازها و اسپل spell ها در بازی کلش آف کلنز clash
of clans پس از آپدیت

 

در زیر به صورت تصویری روند تغییرات سربازها در کلش آف کلنز را بعد از آپدیت به صورت تصویری مشاهده مینمایید . همچنین می توانید کلیه ی ساختمان ها و اسپل ها و روند تغییرات و کلیه اطلاعات مربوط به انها را مشاهده نمایید . پس در ادامه  ی مطلب با ما همراه باشید...

در این پست روند تغییرات Goblin و Archer و Barbarian ارائه شده است :

 

 

روند تغییرات سربازها و اسپل spell ها در بازی کلش آف کلنز clash of clans

روند تغییرات سربازها و اسپل spell ها در بازی کلش آف کلنز clash of clansروند تغییرات سربازها و اسپل spell ها در بازی کلش آف کلنز clash of clans

 

در زیر میتوانید سربازهای سری دوم آپدیت سربازخانه یا Barracks را در مراحل مختلف آپدیت ببینید :

 

روند تغییرات سربازها و اسپل spell ها در بازی کلش آف کلنز clash of clans

روند تغییرات سربازها و اسپل spell ها در بازی کلش آف کلنز clash of clans

 

 

wiz

 

روند تغییرات سربازها و اسپل spell ها در بازی کلش آف کلنز clash of clans

 

 

در زیر سربازهای سری سوم آپدیت را مشاهده میکنید که عبارتند از healer و Dragon و P.E.K.K.A :

 

 

روند تغییرات سربازها و اسپل spell ها در بازی کلش آف کلنز clash of clans

روند تغییرات سربازها و اسپل spell ها در بازی کلش آف کلنز clash of clans

 

روند تغییرات سربازها و اسپل spell ها در بازی کلش آف کلنز clash of clans

 

حالا نوبت سربازهایی است که از طریق اکسیر تیره رنگ یا Dark Elixir به وجود می آیند . برای ایجاد این سربازها شما باید تولید کننده اکسیر سیاه و نیز مخزن اکسیر سیاه را داشته باشید :. این سربازها به ترتیب از چپ به راست عبارتند از : Minion • Hog Rider  Valkyrie • Golem • Witch

 

روند تغییرات سربازها و اسپل spell ها در بازی کلش آف کلنز clash of clans

روند تغییرات سربازها و اسپل spell ها در بازی کلش آف کلنز clash of clans

روند تغییرات سربازها و اسپل spell ها در بازی کلش آف کلنز clash of clans

روند تغییرات سربازها و اسپل spell ها در بازی کلش آف کلنز clash of clans

روند تغییرات سربازها و اسپل spell ها در بازی کلش آف کلنز clash of clans

میرسیم به قهرمانان یا heroes در بازی clash of clans کلش آف کلنز که عبارتند از پادشاه بربری و ملکه تیر انداز Barbarian King  Archer Queen :

 

روند تغییرات سربازها و اسپل spell ها در بازی کلش آف کلنز clash of clans

روند تغییرات سربازها و اسپل spell ها در بازی کلش آف کلنز clash of clans

 

نوبتی هم باشد نوبت spell ها یا جادوهاییست که در طول حمله میتوانید از آنها بهره بگیرید. هر کدام از این spell ها با هر مرحله آپدیت کردن سازه ی Spell Factory فعال میشوند :

 

روند تغییرات سربازها و اسپل spell ها در بازی کلش آف کلنز clash of clans

 

 

هر کدام از این spell ها مزایایی دارند که خیلی خلاصه در زیر توضیح میدهیم :

spell آذرخش Lightning spell :

spell آذرخش Lightning spell

 

این spell وظیفه تخریب دارد . یعنی در هرجایی که انداخته شود بیشترین تخریب را ایجاد میکند و در شعاع 3.5 کاشی در بازی را خراب میکند . به اینصورت که آذرخشهایی از آسمان باعث این تخریبها میشود.

 

 

spell جان دهنده Healing spell :

spell جان دهنده Healing spell

 

این اسپل در هر جایی که انداخته شود یک حلقه ایجاد میکند و در آن حلقه ، سربازهای شما را جان میبخشد و باعث پر شدن خط عمر آنها میشود.

 

اسپل Rage Spell :

 

اسپل Rage Spell

 

این اسپل در هر جایی انداخته شود یک حلقه بنفش ایجاد میکند که در داخل آن سرعت و میزان و شدت حمله و تخریب سربازان شما در آن حلقه را بیشتر میکند. بنابراین این اسپل میتواند برای سربازهایی مثل اژدها Dragon و  نیز پکا P.E.K.K.A که قدرت تخریب بالایی دارند بسیار مفید و به صرفه باشد.

 

اسپل پرش یا Jump Spell :

اسپل پرش یا Jump Spell

 

این اسپل به شما امکان میدهد تا سربازهایشما به جای تخریب دیوارها برای ورود به دهکده حریف از روی دیوارها بپرند. اگر این اسپل را به لول 2 آپدیت کنید میزان ماندگاری این اسپل پرش دو برابر خواهد شد.

این اسپل برای hero ها نیز عمل میکند. همیشه سعی کنید از این اسپل در نزدیکی دیوارها استفاده کنید.

برای اینکه طرز کار این اسپل را ببینید ویدئوی زیر از فیس بوک سوپرسل به شما کمک میکند :

 

http://www.facebook.com/photo.php?v=518642144814480

اسپل منجمد کننده Freeze Spell :

اسپل منجمد کننده Freeze Spell

زمانیکه از این اسپل استفاده میکنید کلیه ابزار دفاعی و نیز هر سربازی که از قلعه کلن یا clan castle حریف بیرون آمده باشد در یک شعاع کوچک ، فریز میشود و نه میتواند تکان بخورد و نه حمله کند.

دقت کنید که این اسپل نمیتواند hidden Tesla را قبل از نمایان شدنش غیر فعال کند.

 

LevelFreeze TimeCost ElixirUpgrade Cost ElixirUpgrade TimeLaboratory Level Required
1 4 seconds 26,000 N/A N/A N/A
2 5 seconds 29,000 4,000,000 5 days 8
3 6 seconds 31,000 5,000,000 7 days 8
4 7 seconds 33,000 6,500,000 10 days 8
5 8 seconds 35,000 8,000,000 14 days 8

 

 

اسپل سورپرایز بابانوئل Santa’s Surprise :

اسپل سورپرایز بابانوئل Santa's Surprise

 

این اسپل هنوز ارائه نشده و جزء سورپرایزهای سوپرسل در آپدیتهای بعدی است !

کار این اسپل انداختن مواد منفجره توسط باباننوئل به عنوان هدیه در نقاط مختلف است.

این اسپل قبلاً در کریسمس 2012 فعال شده بود و تا امروز غیر فعال است.

این اسپل بسیار قدرتمند است.

RadiusRandom RadiusNumber of StrikesTime Between StrikesTime to CreateSpell Factory Level Required
1 tiles 4 tiles 5 0.1s 1 day 1 hour 1

 

LevelDamage Per StrikeTotal DamageCost GoldUpgrade Cost ElixirUpgrade TimeLaboratory Level Required
1 300 1,500 25,000 N/A N/A N/A

 

 

 

 

 

clash

معرفی ساختمانها و استراتژیهای حمله و دفاع در بازی کلش آف کلنز

در این پست میخواهیم تمام ساختمانها و تله ها در بازی کلش آف کلنز و هر چه در مورد آنها میدانیم برای شما شرح دهیم و تمامی استراتژیهای حمله و دفاع در بازی کلش آف کلنز clash of clans را که بسیار هم کاربردی هستند را به شما آموزش دهیم . کامنتهای شما دوستان ما را در ادامه پستهای این چنینی ترغیب میکند.

ساختمانها در بازی کلش آف کلنز clash of clans به چهار دسته تقسیم می شوند :

 

1- ساختمانهای دفاعی defense

2- ساختمانهای مربوط به منابع resources

3- ساختمانهای ارتش Army

4- و دیگر ساختمانها

 

برای اطلاع یافتن از هدیه کلش آف کلنز به یوزرهایش به مناسبت تولدش اینجا رو کلیک کنید.

 

حال در زیر به توضیحی مختصر در مورد هر یک میپردازیم.

 

1- ساختمان های دفاعی defense :

250px-MPB-Defense3

ساختمانهای دفاعی وظیفه دفاع از کاپ های به دست آمده در جنگها و دفاع ها و نیز منابع شما نظیر طلا و اکسیر را بر عهده دارند.

هر کدام از این سازه ها نقاط قوت و ضعف مختص به خود را دارند و جایگیری مناسب و هوشمندانه آنها در دهکده شما میتواند به نقاط قوت آنها بیفزاید یا از نقاط ضعف آن بکاهد. برای مثال سازه ی Mortar 100px-Mortar8شعاع دفاعی کمی دارد ولی آنقدر بمب افکن قدرتمندی است که برای از بین بردن دشمنان زمینی بسیار مفید عمل میکند. اما نقطه ضعف آن اینست که تا 4 مربع یا کاشی بعد از خود را نمی تواند بزند و همینطور دشمنان هوایی را نمیتواند مورد اصابت قرار دهد. بنابراین باید آن را در مرکز دهکده خود قرار دهید و در عین حال از آن به کمک air defense 100px-Air_Defense8محافظت کنید. از طرف دیگر cannon 130px-Cannon12 و archer tower  100px-Archer_Tower11 با اینکه قدرت صدمه کمتری نسبت به mortar دارند ولی سریعتر و موثر تر میتوانند هدف را از بین ببرند. wizard tower 100px-Wizard_Tower8نیز به شدت قدرتمند است . تنها ضعف آن اینست که در شعاع خیلی کوچکی میتواند صدمه بزند.

این ساختمانهای دفاعی عبارتند از : 

Cannon • Archer Tower • Mortar • Air Defense • Wizard Tower  Hidden Tesla • X-Bow • Inferno Tower • Walls • Traps : Bomb • Spring Trap • Giant Bomb • Air Bomb • Seeking Air Mine

130px-Cannon12100px-Archer_Tower11100px-Mortar8100px-Air_Defense8100px-Wizard_Tower8100px-HiddenTesla8100px-Xbow4100px-Inferno2  100px-Wall11     120px-Bomb590px-Spring_trap  100px-Giantbomb3and490px-Seeking_Air_Mine-transparentAirbomb3and4

 

عکس این سازه ها به ترتیب اسم آنها در بالا ، از راست به چپ مشاهده مینمایید. لازم به ذکر است که عکس های بالا لول ماکزیمم هر کدام از سازه ها هستند.

حالا به توضیحی مختصر از هر کدام از سازه های دفاعی میپردازیم.

بمب افکن ها cannons :

130px-Cannon12

در زیر روند تغییرات cannon را پس از هر آپدیت و در هر مرحله مشاهده میکنید :

cannon update

 

cannon اولین سازه دفاعی است که هر کسی هنگام شروع بازی آن را میسازد.

این سازه ارزانترین و سریعترین سازه دفاعی برای آپدیت شدن در مراحل پایین است .

این سازه میتواند تمامی دشمنان زمینی را بزند . این سازه قابلیت زدن هدف های هوایی را ندارد.

توصیه هایی در هنگام دفاع :

این سازه در شعاع خیلی وسیعی قادر به حمله و دفاع بوده و در نتیجه مناسب برای از بین بردن دشمنانی است که قصد تخریب دیوارها را دارند.

این سازه برای از بین بردن غول ها Giant ها هنگام حمله کردن آنها به mortar و wizard tower است . بنابراین سعی کنید همیشه این دو سازه دفاعی را در تیررس cannon هایتان قرار دهید.

سعی کنید همیشه cannon هایتان را در محافظت و در شعاع و تیررس air defense یا archer tower یا wizard tower ها قرار دهید چرا که cannon ها نمیتوانند دشمنان هوایی را بزنند و در نتیجه سازه های هوایی دیگر که نام بردیم، به شما کمک خواهند کرد.

توصیه هایی در هنگام حمله :

دقت داشته باشید که cannon ها فقط میتوانند یک دشمن را مورد هدف قرار دهند . در نتیجه حمله به cannon ها با یک گروه از barbarian ها یا archer ها بسیار مفید است.

جدول زیر نشان میدهد که در هر مرحله از آپدیت town hall ، شما مجاز به داشتن چند cannon هستید :

 

لول town hall 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
تعداد cannon های مجاز 2 2 2 2 3 3 5 5 5 6

 

سازه دفاعی برج تیرانداز Archer Tower :

Archer_Tower12

در زیر روند تغییرات Archer Tower را پس از هر آپدیت و در هر مرحله مشاهده میکنید :

archer update

 

این سازه دفاعی بسیار قدرتمند و مفید است . مفید از این لحاظ که شعاع دفاعی بسیار بالایی دارد و اینکه هم دشمنان هوایی و هم زمینی را مورد اصابت قرار میدهد.

بنابراین با توجه به شعاع دفاعی بالای آن میتواند در چهار گوشه دهکده قرار گیرد و با قدرت از آن دفاع کند. در نتیجه بهترین جا برای قرار دادن این سازه دفاعی بیرونی ترین قسمت دهکده است .

توصیه هایی در هنگام دفاع :

به شدت توصیه میشود که قبل از آپدیت کردن cannon هایتان به فکر آپدیت archer tower تان باشید. حتی اگر این آپدیت کردن طولانی تر و گرانتر از آپدیت کردن یک cannon باشد .

بسیار خوب است که این سازه را در نزدیکی mortar یا cannon قرار دهید و این ضعف آنها در حمله به حملات هوایی را بپوشانید.

توصیه هایی در هنگام حمله :

ضعف این سازه در اینست که تنها یه دشمن را در آن واحد میتواند بزند و در نتیجه اگر گروهی از بربرها یا تیراندازها به آن حمله کنند به راحتی میتوانند آن را از بین ببرند چرا که این سازه با یک دشمن مشغول است و تا او را نکشد سراغ کس دیگری نمیرود!

در هنگام حمله به شدمن، هیچ وقت بالون هایتان را در معرض archer tower قرار ندهید . چرا که بالون با سرعت پایینی که در حرکت دارد ، تا به مقصد برسد، به سرعت از بین میرود. بنابراین بهتر است هنگام حمله با بالون با یک گروه از بالون حمله کنید که هنگامی که archer tower با یک یا دو تا از بالون ها مشغول است بتوانید با بقیه بالون ها به سرعت آن را از بین ببرید. پس از آن بالون های شما به سراغ بقیه دهکده میروند. اگر چه که wizard tower ها میتوانند مصیبت باشند و میتوانید با دسته ای از تیراندازها کلکشان را بکنید!

 

جدول زیر نشان میدهد که در هر مرحله از آپدیت town hall ، شما مجاز به داشتن چند Archer Tower هستید :

Town Hall Level 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
تعداد archer tower های مجاز 0 1 1 2 3 3 4 5 6 7

 

در زیر نیز میتوانید روند تغییرات این سازه را در مراحل مختلف آپدیت و میزان منابع هزینه شده برای هر مرحله و قدرت هر مرحله را مشاهده نمایید :

Level  تخریب در هر ثانیه تخریب در هر ضربه  Hitpoints   میزان طلای مورد نیاز

 

Gold

 زمان آپدیت میزان تجربه به دست آمده  XP    لول town hall مورد نیاز برای آپدیت
1 11 11 400 1,000 15 دقیقه 30 2
2 15 15 450 2,000 30 دقیقه 42 2
3 19 19 500 5,000 45 دقیقه 51 3
4 25 25 550 20,000 4 ساعت 120 4
5 30 30 590 80,000 12 ساعت 207 5
6 35 35 610 180,000 1 روز 293 5
7 42 42 630 360,000 2 روز 415 6
8 48 48 660 720,000 3 روز 509 7
9 56 56 690 1,500,000 4 روز 587 8
10 65 65 720 2,500,000 5 روز 657 8
11 75 75 750 5,000,000 6 روز 720 9
12 86 86 790 7,500,000 7 روز 777 10

 

سازه دفاعی بمب افکن Mortar :

Mortar8

در زیر روند تغییرات Mortar را پس از هر آپدیت و در هر مرحله مشاهده میکنید :

mortar update

این سازه یک سازه دفاعی سنگین است. اگر دشمنی در محدوده و تیررس این سازه قرار بگیرد با شدت بسیار زیادی از بین میرود.

بنابراین اگر گروهی از دشمنان مانند گروهی از بربر ها یا تیراندازها یا دزدها در تیررس آن باشند با تیرهای سهمگین این سازه به شدت از بین میروند.

این سازه تنها تا 4 کاشی میتواند دشمنان را بزند.

از آنجایی که mortar بیشتر از یک ثانیه وقت تلف میکند تا دشمنان را نشانه بگیرد و بزند در نتیجه دشمنان تند و تیزی مثلgoblin یا دزد میتوانند به سرعت فرار کنند و در نتیجه تیرها را به خطا بزنند.

توصیه های هنگام دفاع:

دقت داشته باشید همیشه یک mortar را آپدیت کنید و همه را با هم آپدیت نکنید چرا که موقعی که کسی به شما حمله کند خیلی بد صدمه میبینید. چرا که mortar ها قدرت تخریب بالایی دارند و در دفاع به شما کمک میکنند.

از آنجایی که این سازه محدوده دفاعی کمی دارد بهتر است در پشت دیوارها از آن استفاده کنید تا بتواند به خوبی از ساختمانهای دیگرتان محافظت کند.

یک توصیه هوشمندانه اینست که با mortar های خود یک مثلث به دور مرکز دهکده تان درست کنید که بتوانند در هنگام حمله به شما، به یک نقطه ضربه بزنند و در نتیجه بیشترین دفاع را داشته باشید.

در هر مرحله ای که یک mortar قرار داشته باشد میتواند یک تیرانداز دشمن را در همان مرحله با یک تیر نابود کند. مثلاً mortar لول 1 میتواند با یک تیر دشمن تیرانداز یا archer مرحله 1 را نابود کند و به همین ترتیب…

ترکیب mortar و wizard tower با هم ترکیب بسیار خوبی است . چرا که wizard tower محدوده دفاعی کمی دارد و mortar با محدوده دفاعی بالاتر این ضعف را میپوشاند و در مقابل wizard tower با قابلیت حمله هوایی میتواند این ضعف mortar را در ناتوانی حمله هوایی بپوشاند.

به طور کلی قرار دادن mortar ها در کنار هم به طوری که محدوده دفاعی آنها هم پوشانی (نه به طور کامل) داشته باشد قدرت تخریب بسیار بالایی دارد و موثر است.

توصیه های هنگام حمله:

بربرها و دزدها به دلیل سرعت زیاد میتوانند هنگام حمله وارد نقطه کور mortar شوند و در نتیجه به تخریب دیگر جاها بپردازند.

ناتوانی این سازه در حمله هوایی میتواند باعث شود به راحتی و اگر در تیررس و محافظت air defense نباشد، توسط بالون ها و اژدها از بین برود.

جدول زیر نشان میدهد که در هر مرحله از آپدیت town hall ، شما مجاز به داشتن چند Mortar هستید :

Town Hall Level 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
تعداد Mortar های مجاز 0 0 1 1 1 2 3 4 4 4

سازه دفاعی دفاع هوایی Air Defense :

AirDefence8

در زیر روند تغییرات Air Defense را پس از هر آپدیت و در هر مرحله مشاهده میکنید :

airdefense update

این سازه یکی از قویترین سازه هاست که قدرت حمله به دشمنان هوایی را دارد. بیشترین قدرت تخریب در ثانیه در بین سازه های هوایی را دارد.

این سازه تنها میتواند از حملات هوایی دفاع کند و قادر به دفاع در برابر حملات زمینی نیست و دشمنان زمینی خیلی راحت میتوانند آن را از بین ببرند.

این سازه تنها قابلیت حمله به یک دشمن در آن واحد را دارد.

توصیه هایی در هنگام دفاع :

این سازه قدرت تخریب و شعاع دفاعی بسیار بالایی دارد. بنابراین باید آنها را جایی قرار دهید که بیشترین قیمت دهکده تان را پوشش دهد. یک استراتژی خوب برای TOWN HALL مرحله 8 به بالا این است که آنها را به صورت راس های یک مثلث یا در مراحل بالاتر که 4 تا دارید، به صورت رئوس یک لوزی در اطراف TOWN HALL خود قرار دهید .

دقت کنید AIR DEFENSE برای دشمنان زمینی شما بهترین هدف هستند چرا که نمیتواند دشمنان زمینی را مورد حمله قرار دهد. از طرف دیگر سعی کنید ضعف WIZARD TOWER و MORTAR را که شعاع دفاعی کمی دارند را با در تیررس قرادادن این سازه بپوشانید.

بهتر است این سازه را پشت اولین سد دفاعی خود قرار دهید مثلاً در پشت CANNON یا ARCHER TOWER . به نحوی که بین دو سد دفاعیتان دیوار باشد.

این باعث میشود غول ها به راحتی Air Defense شما را نابود نکنند و HEALER ها به سرعت وارد عمل نشوند.

توصیه هایی در هنگام حمله :

در هنگام حمله مراقب Air Defenseها باشید . چرا که اولین تیری که به شما شلیک میشود از طرف این سازه است. بخصوص healer ها برای این سازه اهمیت و اولویت دارند.

سعی کنید در حمله هایتان تا Air Defense را از بین نبرده اید از بالون استفاده نکنید چرا که سرعت بالن کم است و با دو تیر از جانب Air Defense از همان فاصه دور، از بین میرود !

شما میتوانید با یک اژدها یا بالون Air Defense را سرگرم کنید و سپس با حمله زمینی این سازه را از پا در آورید.

بهترین راه برای از بین بردن Air Defense حمله گروهی با Minion MINION هاست. چرا که هم پرقدرتند هم اینکه Air Defense تنها میتواند در آن واحد یک دشمن هوایی را بزند.

 

جدول زیر نشان میدهد که در هر مرحله از آپدیت town hall ، شما مجاز به داشتن چند Air Defense هستید :

 

Town Hall Level 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
تعداد Air Defense های مجاز 0 0 0 1 1 1 2 3 4 4

سازه دفاعی Wizard Tower:

Wizard_Tower8

در زیر روند تغییرات Wizard Tower را پس از هر آپدیت و در هر مرحله مشاهده میکنید :

wizard tower update

این سازه یه صخره کریستالی است که یک جادوگر روی آن قرار دارد .

قدرت تخریب در ثانیه این سازه از mortar کمتر است.

این سازه هم میتواند حملات زمینی و هم هوایی را خنثی کند.

mortar و wizard tower به خوبی مکمل هم خواهند بود. چرا که هریک میتواند ضعف دیگری را تامین کند.

به یاد داشته باشید برای حمله کردن به کار گرفتن یک غول و 5 تیرانداز به خوبی از پس این سازه بر می آیند.

توصیه هایی در هنگام دفاع :

بهترین جا برای قرار دادن wizard tower قراردادنش در کنار town hall است. چرا که قدرت بالایی دارد. از طرفی چون شعاع دفاعی کمی دارد بهتر است در بیرونی ترین قسمت دهکده تان قرار بگیرد.

استراتژی دیگر برای دفاع ، قرار دادن این سازه در کنار mortar است.چرا که هریک میتواند ضعف دیگری را تامین کند.

جای دیگر قراردادن آن کنار منابعتان برای حفاظت از آنها در مقابل دزدهاست.

بهتر است همیشه mortar و wizard tower در دید و راستای دفاعی یکدیگر باشند. به این صورت که در فواصل دور و تا رسیدن دشمنان، mortar به آنها حمله میکند و تا آنها به mortar نزدیک شوند ، wizard tower کلک آنها را میکند. خصوصاً در حملات هوایی که mortar در دفاع از آنها عاجز است.

توصیه هایی در هنگام حمله :

برای حمله سعی کنید از نیروهایی مثل بربرها و دزدها برای پرت کردن حواس wizard tower استفاده کنید و آن را با تیراندازهایتان از بین ببرید.

دقت کنید که wizard tower قابلیت حمله به صورت گروهی را دارد . اگر گروهی از بربرها را بفرستید همگی را میتواند گروهی نابود کند.

جدول زیر نشان میدهد که در هر مرحله از آپدیت town hall ، شما مجاز به داشتن چند wizard tower هستید :

Town Hall Level 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
تعداد wizard tower های مجاز 0 0 0 0 1 2 2 3 4 4

سازه دفاعی مخفی Hidden tesla

150px-Hidden_Tesla8

این سازه دفاعی مخفی ، هم دشمنان زمینی و هم هوایی را تهدید میکند . به این نحو که وقتی به اندازه کافی به آن نزدیک شوند، با قدرت کشنده برق آنها را نابود میکند.

در زیر روند تغییرات Hidden Tesla را پس از هر آپدیت و در هر مرحله مشاهده میکنید :

tesla

تنها فرقی که این تله دفاعی با دیگر تله ها دارد اینست که نیاز به تعمیر ندارد.

این تله با آپدیت کردن به تاون هال لول 7 فعال میشود.

این تله تنها وقتی فعال میشود که دشمن به فاصله 6 کاشی یا کمتر از آن قرار داشته باشد.

دقت داشته باشید که این تله دفاعی بر روی P.E.K.K.A پکاها قدرت تخریب دو برابری نسبت به بقیه دشمنان دارد!

hidden tesla به اندازه ی یک مربع 2 در 2 کاشی جا میگیرد.

توصیه هایی در هنگام دفاع :

بهترین مزیت دفاعی hidden tesla اینست که برای دشمنان یک سورپرایز است و اگر در جای درستی قرار بگیرد میتوانند کاملاً نقشه های دشمن را شکست دهد.

متاسفانه خیلی از بازیکنان بازی کلش آف کلنز ، در طراحی دهکده خود مکانهایی را با فضای خالی قرار میدهند و در آن قسمتها بمب و hidden tesla قرار میدهند تا به خیال خود دشمن خود را گول بزنند . در حالیکه این حقه کاملاً لوس و قدیمی شده وبهتر است در جاهایی از تله ها استفاده کنید که بتوانید دشمن را به خوبی گول بزنید و قابل حدس نباشد.

مثلاً شما میتوانید به اندازه یک فضای 2 در 2 کاشی را درون سرزمین خود باز بگذارید که دشمن فکر کند حتماً در این نقطه باید تله ای وجود داشته باشد ، ولی به جای این فضای 2 در 2 ، تله ها را در جای دیگر قرار دهید . با این کار دشمن را گول میزنید و کاملاً شگفت زده خواهد شد و از آنجایی که فکر میکند تله ها در آن فضای خالیست ، راه دیگری را انتخاب میکند . میتوانید در آن راه دیگر تله هایتان را قرار بدهید !

دقت داشته باشید وقتی hidden tesla در حال آپگرید به لول بالاتر است ، مخفی نیست و همه میتوانند آن را ببینند . بنابراین قبل از آپدیت کردن جای اصلی آن را عوض کنید و پس از آپدیت به جای اصلی برگردانید.

بسیاری از بازیکنان لول بالای بازی کلش آف کلنز ، hidden tesla های خود را نزدیک تاون هالشان قرار میدهند.

توصیه هایی در هنگام حمله :

همیشه قبل از حمله ، مکانهای محتمل به وجود تله ها و hidden tesla را بررسی کنید سپس حمله کنید. دقت داشته باشید تا وقتی به hidden tesla نزدیک نشوید فعال نمیشود و خوشبختانه نقطه دید وسیعی ندارد و به راحتی میتوانید از فعال شدن آن جلوگیری کنید.

هر جا ، جای خالی 2 در 2 دیدید باید به وجود hidden tesla در آن نقطه شک کنید. قبل از حمله تاون هال رقیب را بررسی کنید و به یاد داشته باشید hidden tesla تنها از تاون هال لول 7 به بعد فعال میشود . بنابراین اگر تاون هال کسی که به آن حمله میکنید لول 6 است بدانید که حتماً بمب در آنجا کار گذاشته شده و با حرام کردن یک سرباز میتوانید از شر آن بمب خلاص شوید.

اگر شانس این را دارید که قبل از حمله ، دهکده حریفتان را ببینید ( مثل انتقام گرتن از کسی که به شما حمله کرده ) بهتر است به حرکت کارگر هایش دقت کنید . اگر روی نقاط خالی حرکت کنند یعنی در آنجا hidden tesla کار گذاشته نشده است!

دقت داشته باشید spell رعد و برق روی hidden tesla ای که هنوز ظاهر نشده تاثیری نخواهد داشت.

لول town hall12345678910
تعداد hidden tesla های مجاز 0 0 0 0 0 0 2 3 4 4

 

سازه دفاعی ایکس بو X-Bow

250px-Xbow4

X-Bow یه سازه دفاعی است که اجسام فلزی را با قدرت زیاد به دشمن شلیک میکند. این سازه با اکسیر شارژ و پر میشود و اتوماتیک کار میکند. در دو حالت عمل میکند : زمینی و هوایی یا هردو. اگر فقط آن را روی زمینی یا فقط روی هوایی تنظیم کنید ، در محدوده وسیعی یعنی تا 14 واحد کاشی اینکار را انجام میدهد ولی اگر آن را روی حالت زمین و هوا تنظیم کنید در محدوده کوچکتری یعنی 11 کاشی قادر به شلیک است. x-bow تنها در لول تاون هال 9 به بالا قابل دسترس خواهد بود. x-bow به اندازه یک مربع 3 در 3 کاشی جا میگیرد.

در زیر روند تغییرات X-Bow را پس از هر آپدیت و در هر مرحله مشاهده میکنید :

x

توصیه هایی در هنگام دفاع :

این سازه یعنی X-Bow بهتر است پشت سازه های دفاعی دیگر و به عبارت دیگر در مرکز سرزمین شما قرار گیرد.

دقت داشته باشید همیشه X-Bow خود را با اکسیر پر کنید در غیر اینصورت یک سازه بدردنخور و جاگیر خواهد بود.

توصیه هایی در هنگام حمله :

X-Bow در واقع هیچ گونه معایب یا نواقصی ندارد که هنگام حمله بخواهید از آن بهر ببرید مگر اینکه روی حالت زمینی تنظیم شده باشد.

دقت داشته باشید این سازه به شدت قوی است و طیف گسترده ای را تحت نظر خود دارد . بنابراین سعی کنید آن را با پکا یا غول ها مشغول کنید. سپس با یه دسته از بربرین ها و آرچری ها آن را نابود کنید.

دقت کنید قبل از حمله و ببینید  X-Bow کسی که به آن حمله میکنید پر است یا خالی ! شاید میپرسید چطور؟ خب وقتی  X-Bow پر باشد یک جعبه روی آن قرار دارد که در واقع تیرهای اکسیری در آن قرار دارد و  X-Bow خالی فاقد آن جعبه است. عکس زیر را ببینید که  X-Bow خالی به چه شکل است:

em

عکس سمت راست x-bow خالی و عکس سمت چپ x-bow پر را نشان میدهد.

لول town hall12345678910
تعداد x-bow های مجاز 0 0 0 0 0 0 0 0 2 3

سازه دفاعی Inferno Tower :

Inferno3

infrno tower یک سازه دفاعی است که توسط اکسیر تیره dark elixir شارژ و پر میشود و با حرارت بسیار بالای خود دشمنان را به صورت تک تک یا چند تایی میسوزاند.

inferno tower تنها در لول 10 تاون هال و به تعداد 2 عدد قابل دسترس است.

شلیک به دشمنان در حالت single یعنی شلیک تکی مدت زمانی به طول مینجامد تا آماده شلیک شود ولی بسیار قدرتمند تر از شلیک چند تایی است.

در شلیک چند تایی inferno tower میتواند همزمان 5 دشمن را مورد حمله قرار دهد و به یک اندازه به آنها آسیب برساند. بنابراین چون یک میزان قدرت را بین 5 دشمن تقسیم میکند میزان آسیب کمتری به دشمنان نسبت به حالت شلیک تکی وارد می آورد . زیرا در شلیک تکی همان میزان قدرت بدون تقسیم شدن به یک دشمن وارد می آید.

هر دشمنی که توسط inferno tower در حال آسیب دیدن باشد ، نمیتواند توسط جان دهنده ها و اسپل های جان دهنده ، بهبود یابد.

مانند x-bow ها ، Inferno tower نیز نیازمند لود شدن با اکسیر است . البته اکسیر سیاه .

در زیر روند تغییرات Inferno Tower را پس از هر آپدیت و در هر مرحله مشاهده میکنید :

Inferno

توصیه هایی در هنگام دفاع:

دقت کنید که inferno tower در مقابل دسته اول سربازها یعنی بربرین ها ، آرچری ها و گابلین (دزدها) ضعیف تر است . در نتیجه سعی کنید همیشه با mortar یا wizard tower از inferno tower خود محافظت کنید.

سعی کنید همیشه wizard tower و inferno tower را نزیدک هم قرار دهید تا هر دو از هم محافظت کنند . در واقع این دو سازه میتوانن از یکدیگر در مقابل دشمنان دفاع کنند و ضعف های یکدیگر را بپوشانند.

inferno tower و داغی ساطع شده از آن بر روی دشمنان، امکان هرگونه بهبود جان آنها را توسط جان دهنده ها میگیرد . در نتیجه قرار دادن Inferno tower در نزدیکی تاون هال و سازه های مهم مثل انبار اکسیر و طلا بسیار مناسب است.

حالت multiple یا شلیک چند تایی inferno tower برای از بین بردن گروهی از سربازهای مرحله اول یعنی بربرین ، آرچر و گابلین (دزدها) و نیزخوک سوارها بسیار مناسب است که هم جان کمتری دارند و هم به صورت گروهی حمله میکنند.

در نتیجه بهترین توصیه دفاعی ما به شما در مورد جایگاه inferno tower اینست که آن را د اطراف منابع حساس و مهم و تاون هال قرار دهید و هر کدام را روی یک مد بگذارید یعنی یکی روی single و یکی روی multiple. سپس با تله های مختلف در اطراف آن و نیز سازه های دفاعی دیگر منجمله wizard tower از آن محافظت نمایید.

توصیه هایی در هنگام حمله:

بهترین روش و استراتژی حمله به کسانی که تاون هال لول 10 هستند و inferno tower دارند و این سازه توسط دیوارهای مختلف پوشیده شده است اینست که ابتدا با یه سرباز بزرگ و قوی مثل hero به آن حمله کنید تا حواسش پرت شود سپس گروهی از minion ها را بفرستید و سپس با کمک spell رعد و برق کارش را تمام کنید. البته این برای حالتی است که inferno tower روی حالت single و تک تیری ست شده باشد.

دقت کنید که 4 تا اسپل رعد و برقی لول 4 به بالا میتواند یک inferno tower لول 1 را از بین ببرد.

5 تا اسپل رعد و برق لول 4 به بالا میتواند یک inferno tower لول 2 را از بین ببرد.

5 تا اسپل رعد و برق لول 5 به بالا میتواند یک inferno tower لول 3 را از بین ببرد.

در حالت single یعنی تک تیر بودن inferno tower ، سربازهای کوچکتر یعنی بربرین ، آرچری و گابلین یا دزد ، قوی تر هستند. چرا که در حالت شلیک تکی، هر بار که inferno tower روی یک دشمن جدید تمرکز میکند ، مدتی طول میکشد تا دوباره برای شلیک آماده شود. برای مثال Golem ها که همان سربازهای سنگی و بزرگ هستند، در عرض چند ثانیه توسط inferno tower از بین میروند ولی اگر شما آن را با گروهی از بربرین ها و آرچری ها محاصر کنید سریع تر آن را از بین میبرید.

inferno tower ، یک سازه 2 در 2 است.

لول تاون هال12345678910
تعداد inferno tower های مجاز 0 0 0 0 0 0 0 0 0 2

دیوارها Walls در بازی کلش آف کلنز به عنوان سازه دفاعی:

Wall11

دیوار ها در بازی کلش آف کلنز مهم ترین سازه دفاعی هستند که دهکده شما را امن نگه داشته و دشمنانتان را بیرون از دهکده در معرض آتش قرار میدهند.

طراحی دیوارها در بازی کلش آف کلنز یکی از مهم ترین نکات کلیدی در ایجاد امکانات دفاعی در دهکده شماست. طراحی دیوارها میتوانند در میزان آسیب دیدن دشمنان شما موثر یا غیر موثر باشند. بنابراین چیدن دیوارها در بازی کلش آف کلنز بسیار بسیار مهم است.

هر جای خالی در دیوارها دهکده شما میتواند کل دیوارها را بی معنی و بی استفاده کند چرا که از همان جای خالی، دشمن شما میتواند به دهکده و قلب سرزمین شما راه یابد.

البته این خالی گذاشتن و باز گذاشتن دیوارها یک استثنا هم دارد و آن اینست که گاهی اوقات جایی را باز میگذاریم تا سربازهای دشمن ترغیب شوند از آن قسمت به دهکده ما راه یابند که ما قبلاً آن فضای خالی را پر از تله کرده ایم در نتیجه همگی را از بازی بیرون می اندازیم !

دقت داشته باشید که دیوارها در مقابل برخی از سربازهای دشمن بی معنی هستند چرا که این سربازها میتوانند از روی دیوارها رد شوند. مثل بالون ها، اژدها ، خفاش های آبی به نام minion یا هر کدام از سربازهای سواره مثل سرباز سوار بر خوک . حتی سربازهای زمینی هم میتوانند به کمک اسپل سبزرنگ پرشی از روی دیوارها بپرند.

همانطور که میدانید قاتل دیوارها همان wall breaker ها یا به اصطلاح دیوار شکنها هستند که اسکلتهایی هستند که در واقع به صورت انتحاری خود را هم به کشتن میدهند و بمب حمل میکنند.  در نتیجه ی حفره ای که در دیوار ایجاد میکنند ، بقیه سربازهای حمله کننده زمینی میتوانند وارد دهکده طرف مقابل شوند.

اگر دیواری دو لایه باشد ، دیوارشکن به راحتی هر دو لایه را از بین میبرد.

در زیر روند تغییرات دیوارها walls را پس از هر آپدیت و در هر مرحله مشاهده میکنید :

wall

توصیه هایی در هنگام دفاع:

همانطور که میدانید هدف اصلی از دیوارکشی در بازی کلش آف کلنز اینست که دشمنان دیرتر به سرزمین شما نفوذ کنند و مادامی که پشت دیوارها مشغول هستند، توسط سازه های دفاعی دیگر تحت حمله قرار بگیرند. به محض اینکه یک شکاف در دیوار ایجاد شود ، کلیه سربازها وارد سرزمین شما میشوند و به صدمه زدن و تخریب دیگر سازه های دفاعی و منابع و غارت میپردازند. بنابراین طراحی دیوارها در بازی کلش آف کلنز بسیار مهم است و تنها نباید یک دیوار کشید و کار را تمام کرد. بنابراین بهتر است که دیوارهای چند لایه و چند ردیفه یا چند سلولی ایجاد کرد. یعنی سرزمینتان را چند بخشه کنید که هر سربازی وارد هر قسمتی شد و آن را تخریب کرد، دوباره مجبور شود برای نفوذ به بخش بعدی ، دیوار دیگری را خراب کند.

از طرفی بسیار خوب است که بلافاصله بیرون از دیوارها ، سازه هایی غیر دفاعی و غیر از منابع را قرار دهید تا به اندازه کافی برای نفوذ برخی سربازها سرشان را گرم کنید. مثل خانه کارگرها ، کمپ سربازهایتان ، لابراتوار و غیره

دقت داشته باشید که آرچر ها و ویزارها به راحتی از روی دیوارها هم میتوانند به سازه ها آسیب برسانند و نیازی نیست که دیوار را خراب کنند. بنابراین اگر از این سازه های بی اهمیت که در بالا معرفی کردیم در جایگاهی درست بلافاصله بعد از دیوارها استفاده کنید ویزارد و آرچر نمیتوانند سازه های دفاعیتان را خراب کنند و مجبورند ابتدا این ساختمانهای بی اهمیت را خراب کنند و چه بسا که در این مدت توسط سازه های دفاعی شما از بین بروند. بنابراین سعی کنید از سازه های دفاعی با دید گسترده در پشت دیوارها استفاده کنید .

همانطور که شاید دقت کرده باشید، هر ساختمانی با هر حرکت دارای 1 مربع کاشی سفیدرنگ دور تا دور خود است که وقتی روی زمین قرار گیرد به اندازه همان یک کاشی دور تادور خود به هیچ سربازی غیر از یکسری سرباز خاص، اجازه عبور نمیدهد. بنابراین وقتی ساختمانی داخل مرز دیوارهای خود میگذارید دقت کنید که بیتر از یک کاشی دور تا دور خود جای خالی نداشته باشد چرا که وقتی کسی به شما حمله میکند دقیقاً در همان نقطه میتواند یک سرباز خود را بکارد و در نتیجه حمله کند آنهم بدون از بین بردن دیوارها. گاهی اوقات یک دیوار تک نیز میتواند فضای دور تا دور سرزمین شما را افزایش دهد تا سربازها نتوانند جلوتر بیایند.

دقت داشته باشید که سربازهای دیوارشکن فقط آن دیوارهایی را خراب میکنند که واقعاً پشت آنها چیزی باشد و سراغ دیوارها یا بخش های خالی بدون ساختمان نمیروند. بنابراین نمیتوانید آنها را گول بزنید!

اشتباه برخی از تازه کارهای بازی کلش اف کلنز اینست که سعی میکنند شکافهای دیوار خود را که در واقع در نتیجه کمبود دیوار ایجاد شده را با اجسام دکوری ، درخت و سنگ و ساختمان وغیره میپوشانند! این اصلاً درست نیست و کار نمیکند. چرا که دشمنان دقیقاً از همانجا وارد سرزمین شما میشوند به نحوی که انگار اصلاً چیزی آنجا نیست.

اشتباه رایج برخی دیگر از تازه کارها هم اینست که سرزمین خود را یه گوشه میچینند تا یک طرف را دیوار نچینند و از دریا به عنوان یک ضلع استفاده کنند . این درحالیست که دقیقاً از همان قسمت به آنها حمله میشود.

سعی کنید ساختمانهای بی اهمیت را بیرون از دیوار و بقیه نظیر تاون هال و منابع و ذخایر و ابزار دفاعی را داخل دیوارها بگذارید . بنابراین خانه کارگرها ، کمپ سربازها و لابراتوار و اسپل فکتوری و غیره را بیرون بگذارید.

توصیه هایی در هنگام حمله:

سعی کنید همیشه به دیوارهایی حمله کنید که لول پایینتری دارند و پشت آنها سازه های دفاعی ضعیفتری هستند. سعی کنید همیشه از دیوار شکن ها برای تخریب دیوارها استفاده کنید. گول شکاف دیوارها و قسمتهای خالی را نخورید چرا که ممکن است پر تله باشد.

اگر قبلاً دیواری را شکسته اید ، دیوار شکن بعدی شما به سراغ اولین دیوار غیر شکسته میرود و الزاماً این دیوار پشت دیوار قبلی نیست.

سعی کنید تا جایی که میتوانید از سربازهایی استفاده کنید که دیوارها را رد میکنند . مثل بالون ، اژدها ، خوک سوار ، خفاش های آبی رنگ و نیز استفاده از اسپل سبزرنگ پرشی که البته برای خوک سوار مناسب نیست چون خوک سوار خودش به تنهایی میتواند از روی دیوارها بپرد.

دیوارها سایز 1 در 1 دارند:

لول تاون هال12345678910
تعداد دیوارهای مجاز 0 25 50 75 100 125 175 225 250 250

 

 

 




چگونه سه ستاره کنیم(ترکیب سرباز)
نوشته شده در چهار شنبه 3 تير 1394
بازدید : 223
نویسنده : Mehdi

چگونه سه ستاره کنیم(ترکیب سرباز)

 

clash-of-clans

چگونه سه ستاره کنیم(ترکیب سرباز)

خیلی ها میخوان بدونن تو تون حال خودشون چه سربازایی رو با هم ترکیب کنند و به حمله بروند . ما امروز میخواهیم به این سوال ها جواب کاملی بدهیم .

تو این آموزش از تون حال ۳ تا تون حال ۶ ترکیب سربازایی میگوییم که شما حتما میتونید در اتک زدن سه ستاره بگیرید و کاپتون رو بالا ببرید و لوت به دست بیاورید.

(برای تون حال ۷ تا ۱۰ هم تو قسمت بعدی)

این ترکیب سرباز ها در وار هم موثر اند یعنی میتونید با این ترکیب ها تو وار هم سه ستاره بگیرید.

تون حال ۳ :

در تون حال ۳ شما میتوانید حدود ۷۰ تا سرباز با خودتون ببرید .

این سرباز ها شامل موارد زیر میشوند :

۵ عدد جاینت (وقتی حمله میکنید با جون و قدرت زیادی که دارد میتواند ساختمان های دفاعی رو از بین ببرد)

۲ عدد دیوار شکن ( وقتی حریف دور تا دور نقشه اش را دیوار کشیده بود به درد میخورد)

۲۱ عدد بربر (در این تون حال بهترین سرباز است)

۲۰ عدد آرچر (برای زدن ساختمان های دور از دفاعی ها خوب است)

     آموزش حمله:

اول ۵ عدد جاینت را کنار آرچر توور (archer tower)  خالی میکنیم(اگر دور تا دور نقشه دیوار کشیده شده بود دوتا دیوار شکن را  میکنیم) .بعد ۲۱ بربر را پشت جاینت ها خالی میکنیم (اگر یک عدد ساختمان دفاعی بیرون بود حداقل ۱۰ تا بربر را کنار آن خالی میکنیم)بعد وقتی همهء دفاعی ها خراب شد. آرچر ها را خالی میکنیم.

تون حال ۴:

در تون حال ۴ شما میتوانید حدود ۸۰ تا سرباز با خودتون ببرید .

این سرباز ها شامل موارد زیر میشود :

۵ بالون (به صورت هوایی میتواند کل قلعه دشمن را از بین ببرد)

۵ جاینت (برای از بین بردن ایر دیفنز عالی است)

۱ دیوار شکن (دیوار کنار ایر دیفنز را از بین میبرد تا جاینت ها ایر دیفنس را بزنند)

۲۶ آرچر(برای زدن ساختمان های دور از دفاعی ها خوب است)

     آموزش حمله:

اول جاینت ها را کنار ایر دیفنز خالی کنید(اگر ایر دیفنز توی دیوار بود دیوار شکن ها را خالی کنید) بعد وقتی ایر دیفنز از بین رفت بالون ها را کنار مورتار خالی کنید و وقتی بالون ها همهء دفاعی ها را از بین بردند ارچر ها را خالی کنید.

تون حال ۵ :

(نکته:شما از الان به عبد که ویزاردتون ساخنه میشه میتونید اتک های حرفه ای بزنید):

در تون حال ۵ شما میتوانید حدود ۱۳۵ تا سرباز با خودتون ببرید .

این سرباز ها شامل موارد زیر میشود :

۱۱ جاینت (با داشتن مقاومت و قدرت بالا در مقابل دافاعی ها بسیار کارآمد خواهد بود)

۸ ویزارد ( با داشتن قدرت بالا میتواند کار آمد باشد) (توجه:حتما باید لول ۲ باشد)

۴ دیوارشکن (میتوانید دیوار ها را به راحتی خراب کنید تا جاینت ها راحت تر بتوانند وارد نقشه شوند)

۲۰ بربر ( برای از بین بردن ساختمان های دیگر)

۲۰ آرچر (همان خاصیت بربر را دارد)

     آموزش حمله:

(از اینجا به بعد حمله شما حرفه ای میشود و همینطور حریف های شما پس خالی کردن کلن کستل حریف یادتون نره)اول جاینت ها رو خالی میکنید و بعد پشت سرش برای راحت تر شدن کار دیوار شکن ها را.وقتی جاینت ها از دیوار حریف گذشتن بربر را پشت جاینت ها خالی کنید. بعد وقتی جاینت ها به مرکز زمین رسیدند ویزارد ها را خالی کنید که به سراغ تون حال بروند و پشت سر آنها هم آرچر ها را خالی کنید.

تون حال ۶ :

شما در تون حال ۶ میتوانید حدود ۱۵۰ تا سرباز با خودتون ببرید >

این سرباز ها شامل موارد زیر میشود :

۱۵ جاینت (توضیح در موارد قبلی گفته شده و نیازی نیست)

۱ هیلر (برای جون دادن به جاینت )

۵ ویزارد (توضیح در موارد قبلی گفته شده و نیازی نیست)

۸ دیوار شکن (توضیح در موارد قبلی گفته شده و نیازی نیست)

۲۵ آرچر (توضیح در موارد قبلی گفته شده و نیازی نیست)

     آموزش حمله:

اول کستل حریف را خالی کنید. بعد جاینت ها رو خالی کنید کنار ایر دیفنس پشت سر جاینت ها ۳ تا دیوار شکن بفرستید وقتی جاینت ها از دیوار گذشتند و ایر دیفنز رو زدن هیلر خودتون ذو بزارید پشت سر جاینت ها.بعد از اون وقتی جاینت ها تمام  دفاعی های سمت خودشون رو خراب کردن نوبت به خالی کردن ویزار ها و آرچر ها میرسه.

امید وارم مورد توجه قرار گرفته باشه برای تون حال ۷ تا ۱۰ هم منتظر باشید در قسمت دوم چون هم باید برا اتک توضیح بدیم هم برای وار و اگر بخوام در این پست بگم طول میکشه

 




انواع مپ های کلش اف کلن
نوشته شده در چهار شنبه 3 تير 1394
بازدید : 201
نویسنده : Mehdi

 

انواع مپ های کلش اف کلن

ما با هم موضوعات زیر رو بررسی خواهیم کرد:

الف) مپ هایبرید Hybrid

ب) مپ فارمینگ Farming

ج)مپ دفاعی Defense

 

د)مپ کلن وار Clan War

نکته: این اسامی بر اساس نامگذاری جهانی است.

حتما با ما در ادامه مطلب همراه باشید...

–––––––––––––––––––––––––––––

مپ هایبرید

مپ هایبرید ، به طور عمده به مپ های پیچیده ای گفته می شود که از امکانات موجود به بهترین نحو ممکن استفاده شده و موجب گیج شدن طرف مقابل می شود ! این مپ ها رو بیشتر از هر مپ دیگه ای در اتک هامون میبینیم و دلیلش هم پتانسیل بالای آن است.

در این مپ ها ساختمان های زیر در داخل قلعه قرار میگیرند:

Town Hall – Gold Storage – Elixir Storage  -  ساختمان های دفاعی

البته گاها می بینیم که Elixir Collector  و Gold Mine نیز داخل قرار گرفته ، که اکثرا مربوط به نیت و خلاقیت فرد است.

ویژگی های این مپ:

مستحکم در برابر حملات – گیج کننده (پیچیده) – به طور عمده مپی است که ستاره به فرد مهاجم نمی دهد!

مپ فارمینگ(افزایش منابع)

مپ فارمینگ مپی است که در آن Town Hall بیرون از قلعه و در دسترس مهاجمین قرار می گیرد.همچنین  ما بقی قلعه نیز ساده طراحی شده ولی از انبارهای طلا و الکسیر به خوبی محافظت می شود. اما هدف از استفاده از این مپ چیست:

نیاز به شیلد زیرا با از بین رفتن Town Hall شما، شما 12 ساعت شیلد می گیرید. که معمولا برای محافظت از انبار و منابع است.

پس به طور کلی می توان گفت که افرادی از این مپ استفاده می کنند که نیاز به شیلد داشته باشند.

توجه: هنگام استفاده از این مپ سعی کنید از منابع تان بخوبی محافظت کنید.

مپ دیفنس(افزایش کاپ)

این جور مپ ها هم که از اسمش پیداست، مپ دفاعی ست. اما چندان در طراحی با مپ هایبرید تفاوت ندارد،در واقع کمی ساده تر است.

مپ کلن وار

از این مپ ها اکثرا تو کلن وار استفاده میشه (درستش همینه!) و نحوه استفاده جا دادن Clan Castle داخل قلعه – ترجیحا وسطای قلعه – است.حالا چرا؟

همونطور که میدونین،برای هر وار بزرگای کلن (!) به بقیه سربازای قوی میدن برای دفاع کردن در برابر حملات کلن دشمن. حالا اگه کلن کسل شما در بیرون از قلعه باشه،فرد مهاجم با استفاده از یک آرچر(یا یک سرباز رده پایین) نزدیک کلن کسل شما،تمام افراد داخل کلن کسل رو میکشه بیرون و همزمان از طرف دیگه به قلعه حمله میکنه و هم با دوره کردن سربازای کلن کسل شما،تمام اونارو از بین میبره.

این مپ هم بر اساس همین موضوع طراحی شده و کلن کسل در وسط قلعه قرار میگیره تا دشمن نتونه چنین کاری کنه.

 

توجه : قرار دادن کلن کسل در داخل قلعه نباید باعث بیرون انداختن تون هال از قلعه شود. زیرا همانطور که می دانید تون هال شما در کلن وار باید به شدت محافظت شود.

 

ما در اینجا دو نوع مپ دیفنس(افزایش کاپ) و مپ فارمینگ(افزایش منابع ) رو بر اساس تاون هال های مختلف براتون میزاریم امیدواریم که این مطلب واست سود مند واقع بشه.

 




قوانین کلن وار clan war در بازی کلش آف کلنز clash of clans
نوشته شده در چهار شنبه 3 تير 1394
بازدید : 747
نویسنده : Mehdi

قوانین کلن وار clan war در بازی کلش آف کلنز clash of clans

 

1111

قوانین کلن وار clan war در بازی کلش آف کلنز clash of clans

1. هر نبرد دو فاز دارد: یک روز جهت آمادگی و مهیا سازی و روز دوم روز نبرد

2. در فاز مهیا سازی می توانید اعمالی مثل تغییر مکان town hall و آماده کردن defense ها، جمع آوری اطلاعات در مورد دشمن، طرح ریزی حمله، مشاهده village اعضای دشمن و پر کردن clan castle ها جهت آمادگی دفاعی را انجام دهید.
3. هر شخصی که در جنگ باشد در روز نبرد حداکثر به دو نفر می تواند حمله کند اما دو حمله نمی تواند به یک نفر باشد.
4. در انتهای جنگ هر clan ای که تعداد star بیشتری گرفته باشد برنده جنگ خواهد بود.
5. در هر جنگ loot را بدست می آورد اما در نهایت clan پیروز bonus loot بزرگ را بدست می آورد.
6. اینکه clan ای وارد جنگ بشود یا نه اختیاری است که توسط leader و coleader ها قابل تعیین است.
7. Village ها از حملات clan war در امان هستند و از منابع و shield شما در حین clan war چیزی کسر نخواهد شد. زبرا حملات به war base انجام می شود بجای حمله به village واقعی شما.
8. شما می توانید در جنگ شرکت کنید یا فقط یک تماشاچی باشید. در صورتیکه در جنگ شرکت کرده باشید آیکن clan war در کنار نام شما در لیست اعضای clan مشاهده می شود. در صورتیکه بعد از فشردن دکمه start war توسط leader یا coleader به Clan ملحق شوید فقط یک تماشاچی در جنگ خواهید بود. در هر جنگ ممکن است حداکثر 4 نفر به اجبار تماشاچی شوند تا تعداد اعضای clan ها در جنگ برابر شود. این افراد یا کمترین trophy در clan هستند یا از افرادی اند که به دلایل ذکر شده نمی توان آنها را در جنگ شرکت داد.
9. در صورتیکه بعد از فشردن دکمه start war توسط leader یا coleader از clan خارج شوید war base شما باقی خواهد ماند و رفتن شما تغییری در جنگ دو clan ایجاد نخواهد کرد و تا اتمام جنگ این دو clan در هیچ جنگ بین clan های دیگر نمی توانید شرکت کنید.
10. هر clan حداقل باید دارای 10 عضو باشد تا بتواند جنگی را آغاز کند.
11. اعضای غیرفعال clan هم مشابه اعضای فعال در جنگ شرکت داده می شوند و مورد حمله واقع می شوند اما bonus loot را بدلیل اینکه حمله ای صورت نمی دهند از دست خواهید داد و نیز از حملاتی که می توانستند صورت بدهند و star بگیرند بی بهره خواهید ماند.
12. برای یافتن رقیب مناسب برخلاف multiplayer battle که trophy تعیین کننده بود در اینجا بر اساس قدرت اعضا تعیین می شود که شامل troops، کمپ ها و ظرفیت آنها، king و queen و defense ها و … می باشد. پس از یافتن رقیب در search هیچ گزینه next ای وجود ندارد و باید با رقیب پیدا شده وارد جنگ شد.
13. در war map که از دکمه جدید سمت چپ می توانید وارد آن شوید اعضای شرکت کننده در جنگ را در دو صفحه مشاهده می کنید که صفحه سمت چپ دوستان شما و در صفحه سمت راست اعضای دشمن را می توانید ببینید. از گزینه scout می توانید برای مشاهده village اعضا استفاده کنید. اطلاعاتی در مورد دوستان ببینید یا به دشمنان حمله کنید.
14. در war map اعضا به ترتیب قدرت چیده شده اند. با توجه به فاکتورهایی که بالاتر ذکر شد.
15. War base شما (یعنی village شما در war map) بسیار شبیه village اصلی شماست. به استثنا مواردی از این قبیل: clan castle جداگانه برای هر یک از آنها دارید و میتوانید troop های دیگری در آنها قرار دهید. در war base تولید resource نخواهید داشت. نیاز به rearm کردن trap ها و reload کردنdefense ها نخواهید داشت و همیشه اماده نبرد هستند و under construction نیز نخواهند بود و با level قبل از upgrade کار خواهند کرد.

 

16. در war base قادر به ساخت troop و spell نخواهید بود. در حقیقت war base شما فقط برای دفاع ساخته شده است و troop ها و spell ها از village واقعی شما خواهند آمد.
17. Clan castle در war base فقط برای دفاع بکار خواهد رفت و نیازی به request دادن ندارد. در طول روز مهیا سازی هر کس می تواند به شما donate کند. در روز نبرد دیگر قادر به دریافت troop نخواهید بود. زیرا Troop داخل clan castle بعد از از بین رفتن در حمله بعدی نیز باز هم برای دفاع وجود خواهند داشت.
18. War base را نمی توانید در روز نبرد تغییر دهید.
19. هدف شما در حمله باید بدست آوردن 3 ستاره باشد و مهم است که کسی را برای حمله انتخاب کنید که فکر می کنید می توانید 100% نابودشان کنید. ولی حتی اگر در حمله هم ببازید و ستاره ای بدست نیاورید bonus loot را بدست خواهید آورد.
20. بهتر است قبل از اینکه به کسی حمله کنید حملات قبلی دوستانتان به آن village را replay کنید تا جای trap ها و troop درون clan castle را شناسایی کرده و بهتر بتوانید استراتژی حمله را تعیین کنید.
21. Shield شما در clan war از بین نخواهد رفت و شما را از حمله در clan war نیز محافظت نخواهد کرد.
22. هر شخص full bonus loot را در صورتیکه پس از اعلام نتایج نهایی در clan پیروز قرار گرفته باشد بدست خواهد آورد و همچنین نشان طلایی پیروزی در نبرد در توضیحات clan ذخیره خواهد شد.
23. در صورتیکه clan شما جنگ را ببازد شما جریمه ای از resource های خود پرداخت خواهید کرد اما همچنان loot ای را که از نبرد خود بدست آورده اید را با کاهش چشمگیری خواهید داشت.
24. در صورت تساوی clan ها هر کدام bonus loot را با اندکی جریمه دریافت خواهند کرد اما جریمه در مقایسه با باخت کمتر است. اما همچنان خیلی کمتر از پیروزی است.
25. war win bonus جایزه ای است که اگر clan شما پیروز شود به شما می رسد اما دقت کنید که اگر شما در نبرتان بازنده بوده باشید bonus loot شما افزایش نخواهد یافت.
26. اعضای clan شما از loot ای که شما در نبرتان بدست می آورید هیچ سودی نخواهند برد.
27. شما با باخت در war clan هیچ resource ای از دست نخواهید داد.
28. پس از اتمام جنگ Bonus war loot در clan castle شما ذخیره خواهد شد که امن تر از storage های شما است. اما فراموش نکنید آنرا collect کنید چون ظرفیت محدودی دارد.